In English

A filmről

A Chaos Theory eredetileg az Assembly 2006 elnevezésű versenyre készült, a demoscene-n hagyományos 64 kilobájtos intró kategóriában indult. Az ilyen versenyek résztvevői, vagyis a demoscene tagjai látványos vizuális effektusokat generáló, futtatható programokat készítenek. Fontos kiemelni, hogy a zenére időzített, videóklipszerű látvány azzal egy időben generálódik, mikor a képernyőn megjelenik, azaz valós időben. Egy 64 kilobájtos intró esetében a teljes programnak (zene+grafika) bele kell férnie 65536 bájtba, ami nagyjából egy négy másodperces mp3 dal méretével egyezik meg.

Azért, hogy a 64 kilobájt kategória méretlimitjének megfeleljünk, speciális technológiákat kellett kifejlesztenünk. Olyan algoritmusokat és programokat fejlesztettünk, amik lehetővé tették az audió és a videó tartalom előállítását egészen kis adatmennyiségből is. Ezek a technológiák állítják elő a 2D és a 3D grafikát, illetve a zenét is.

A Chaos Theory megtekintéséhez egy átlagos, a mai játékok futtatására alkalmas Windows-os PC szükséges. (Erősen ajánlott nVidia Geforce 6, vagy ATI Radeon 9 típusú videókártya, 2GHz-es processzor, vagy ennél erősebb hardver.) A látvány megjelenítésére a Chaos Theory ugyanazokat a technikákat alkalmazza, mint a modern videójátékok. Ezek a játékok mára elérték azt a szintet, hogy az átvezető animációik a játék megjelenítő rendszerével (3d engine) készülnek. A Chaos Theory mindössze annyiban különbözik ezektől az animációktól, hogy nem egy játék történetének részét meséli el, hanem önálló egészként egyetlen célja a minél lenyűgözőbb látvány létrehozása.

Egy átlagos demoscene produkció életútja viszonylag rövid ideig tart. Egy alkotást csak egyszer szabad egy demoscene versenyen indítani, így a kiadás után vagy gyorsan elfelejtődik, vagy legendás demó lesz belőle, amire a demoscenerek évek múlva is szívesen emlékeznek. A demoscene-t nem ismerők ezekről az alkotásokról ritkán hallanak, de a Chaos Theory azon kevés kivétel közé tartozik, amire a demoscene-en kívüli világ is felfigyelt.

Több művész is megkeresett bennünket, és számos filmfesztiválra is meghívást kaptunk, amiken komoly sikereket is elkönyvelhettünk. Ezek közül a legnagyobb az, hogy a Chaos Theory-t bemutatják a Siggraph 2007 Számítógépes Animációs Fesztiválon. Terveink szerint ezt a publicitást arra használjuk, hogy amennyire csak lehetséges, szélesebb körben is ismertté tegyük a demoscene-t.

Stáb

Barna "BoyC" Buza - programozás

Gergely "Gargaj" Szelei - programozás és zene

Zoltán "ZooM" Szabó - grafika